Методична скарбничка

Методична робота





Конспект відкритого уроку

b671bd1000b9.jpg
ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК
Математика. Читання
УРОК – КАЗКА
« Вовк та семеро козенят»
1 КЛАС.
Тема.  Переставна властивість додавання.
Мета: формування ключових компетентностей:
 вміння вчитися-організовувати своє робоче місце, доводити роботу до кінця;
загальнокультурної –розвивати мовлення, мислення, прищеплювати любов до усної народної творчості;
громадська – виховувати дружні взаємовідносини, здатність приходити на допомогу  тим хто її потребує;
компетентності з ІКТ- вміння добувати, осмислювати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел;
предметна компетентність- ознайомити з переставною властивістю додавання; підтримувати інтерес до вивчення математики і показати її зв’язок з іншими предметами, зокрема з читанням.
Обладнання: проектор, презентація до уроку, роздатковий матеріал,  «Казковий ліс», звукові моделі слів,  індивідуальні картки з текстом.
Вид уроку: інтегрований (математика, читання)
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід уроку:

І. Організація початку уроку. 

– Добрий день!
– У нас  присутні гості. Привітайтеся з ними.
Учні. 
В добрий день і в добрий час
Завітали ви до нас.
Всіх гостей ми в нас вітаємо,
Подивіться, що ми знаємо.

Вчитель.
Все сідайте тихо, діти,
Домовляймось не шуміти,
Руку гарно піднімати
На уроці не дрімати,
Щоб не було всім мороки
Всі готові до уроку?
Тож гаразд часу не гаєм
 І урок  наш починаємо

– Діти до нас сьогодні на урок завітала казка, подивіться будь ласка на дошку і скажіть хто це? 
Так правильно. Це коза!
Вона до нас пришла за допомогою! Вовк украв у неї козенят, та обіцяв маляток віддати, якщо ми зможемо всі завдання виконати.
– Я знаю що ви дуже старанні  дітки тільки такі справляться з усіма завданнями вовка.  
Тож як, допоможете? Подивіться, дітки, уривок з казки.
– То з якої ж казки вона  до вас завітала?
Так з казки « Вовк та семеро козенят».

1.Створення позитивно-сприятливого мікроклімату на уроці
–  Хоч у нашої кози  вовк  і викрав козенят,але у неї зараз дуже хороший настрій,ось такий як у першого смайлика , адже вона впевнена що ви їй допоможете.
 А у вас? Покажіть, будь ласка, за допомогою зображень смайликів свій настрій до роботи.
 – Діти, мені приємно, що у вас чудовий настрій.  Я бажаю вам   з таким  настроєм  працювати до кінця уроку.
ІІ.Актуалізація і корекція опорних знань

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Тема нашого уроку: « Переставний закон додавання . Подорож казкою «Вовк та семеро козенят.»
Завдання уроку
         ознайомитись  з переставним законом додавання;
         обчислювати  приклади;
         цінувати  усну народну творчість;
         працювати злагоджено;
         бути активними, уважними,старанними.

1.Метод « Очікування»
Що ви  очікуєте від сьогоднішнього уроку ? Ось такі види роботи ми будемо сьогодні використовувати
ü     робота в парах
ü     математичний диктант
ü     робота в групах
ü     розв’язування задач
ü     обчислювання прикладів
ü     робота з геометричним матеріалом
             фізкультхвилинка

2. Цікаві факти
 
– А  ви знаєте скільки в кози було козенят?
  Діти,  число 7 дуже часто зустрічається  в казках. Сімці надають велике значення! 
 7 днів у тижні, 7 нот, 7 кольорів веселки, а ще 7 чудес світу . Люди присвятили цій цифрі безліч прислів'їв і приказок, які вони  часто використовують  в розмовній мові: сім разів відміряй — один відріж. Що означає це прислів’я?
–  Також від цієї цифри утворилося слово….. А яке слово ви дізнаєтесь відгадавши ребус.  
Молодці! Це слово сім'я


3.Робота з текстами
– А зараз ми проведемо вікторину « Відгадай казку » і побачимо в яких казках зустрічається цифра сім.
 Один з учнів зачитує уривок з казки , а решта уважно слухає та  відгадує.
1.     В королеви народилася донечка, і шкіра в неї була така біла, як сніг, щоки такі червоні, як кров, а коси такі чорні, як дерево на рамі, тому дівчинку назвали Білосніжкою

2.     Ішов дід лісом, а за ним бігла собачка, та й загубив дід рукавичку.От біжить мишка, улізла в ту рукавичку та й каже:
— Тут я буду жити!

3. Були собі дід та баба та дожились уже до того, що й хліба нема. Дід   і просить:
— Бабусю! Спекла б ти колобок!
–  Молодці! Казки ви добре знаєте, а що ви ще можете сказати про казку?

Учениця. 
Казочки знають всі діти на світі
Добре з казками на світі нам жити.
Нас розважають вони і навчають,
Завжди корисними казки бувають.
Казки люблять всі на світі
І дорослі, і малі.
Кожна казка незвичайна,
Незамінна для усіх.

– Щоб виконати наступне  завдання вовка потрібно уважно слухати і розв’язати  веселі задачки
4. Усна лічба.  « Веселі задачки»
1. Вовченята—сіроманці
Чистять зуби рано-вранці:
Тато, мама, двоє діток
Скільки ж їм потрібно щіток?
(2 + 2 = 4)

2.10 пиріжків несла Червона шапочка бабусі.
П'яток вовку віддала, коли зустріла його в лісі.
Скільки пиріжків мала своїй бабусі принесла?
(10 – 5 = 5)

3.Вовк із зайцем з’їли разом 10
тістечок смачненьких.
3 з’їв зайчик – він маленький.
Скільки ж Вовчик з′їв сіренький.
(10 – 3 = 7)

Каліграфічна хвилинка.
– Щоб правильно писати, хвилинку каліграфії треба розпочати.Сядемо рівненько, цифри виведем гарненько– Відкрили зошити.
 Спробуйте дізнатися, яку цифру писатимете на каліграфічній хвилинці.– Збільшіть число п’ять на три і відніміть один.
– Молодці! Це справді цифра 7. 
– Подивіться на зразок, пригадаємо написання цифри . Цифра сім складається із трьох елементів: хвилястої лінії, великої й маленької палички.
Починаємо писати хвилясту лінію трохи нижче середини верхньої сторони клітинки, доводимо її до верхнього правого кута клітинки, звідти, не відриваючи руки, проводимо основну, похилу паличку до середини нижньої сторони клітинки. Маленька паличка повинна перетнути основну приблизно посередині. Вона повинна бути горизонтальною.
 – Запишіть рядок цифри 7.
 – Знайдіть ту цифру, яка вийшла найгарнішою, найбільш схожою на зразок. Підкресліть її. 
 – А тепер знайдіть ту цифру, яка здається вам найневдалішою. Обведіть її кружечком.  
 – Продовжуємо роботу в зошитах. Відступаємо 1 клітинку донизу

IV. Вивчення нового матеріалу
– Діти, щоб виконати всі завдання вовка потрібно ознайомитись з  математичним законом, який називається переставний закон додавання.

1. Пояснення переставної властивості додавання.
– Давайте пригадаємо, як називаються числа при додаванні?– Доданок, доданок, сума. 
– Сума – це результат об′єднання. Тут важливо – скільки всього, а не в якому порядку додавати.

2. « Мозковий штурм»
– А зараз прошу подивитись на екран.
– Які зображено геометричні фігури?
– Молодці! Квадрат.
– Що ви знаєте про квадрат?  Скільки квадратів? 
– Таку ж кількість квадратів викладіть на парті.
– А як називається ця геометрична фігура?
Молодці! Круг.
–  Скільки їх? Покладіть таку ж кількість  на парту. 
–  Який приклад ми складемо використовуючи ці фігури? 3+2=5 
– Запишіть.
– Давайте подивимось, чи зміниться їх сума, якщо їх поміняти місцями. 
– Скільки кругів, а скільки квадратів?
–  Який приклад складемо? 2+3=5
– Запишіть. 
– Що ми зробили? Переставили доданки місцями. 
– Ми бачимо що сума не змінилася.
– Отже, При додаванні доданки можна переставляти. Сума від цього не змінюється. 

3. Математичний диктант
 
– Козенятка дуже полюбляють капусту  . Коза хоче приготуватись до зустрічі малят і зібрати великий врожай  капусти, а в цьому допоможете ви їй. Слухаємо уважно завдання, записуємо  відповідь . Капустина з правильною цифрою відразу потрапить у кошик кози .

Фізкультхвилинка для очей
– Ми попрацювали, почитали – Наші очки трошки вхляли. Їм потрібно відпочити.
– Дивимось на екран і очками слідкуємо за козеням.

4. Робота в парах – Вовк хоче перевірити чи вмієте ви працювати в парі. 
– Є така народна приказка: « Одна голова добре, а дві —краше». 
– Як ви її розумієте? 
– Наступне завдання  яке ви  краще та швидше виконаєте попрацювавши в парі. 
– Я роздам вам картки з  казковими героями, та звуковими моделями які розташовані неправильно. Ваше завдання з′єднати стрілочкою малюнок з відповідною звуковою моделлю. Після виконання і перевірки завдання використовуйте жест « Ми готові ».
– Чудово! Ви виконали завдання
– На що ви звертали увагу коли підбирали звукову модель? 
    
V. Закріплення нового матеріалу. 

1. Робота  в групах.
– Кожній групі я роздам картки.
–  Ваше завдання за малюнком скласти і розв’язати приклад. Хто справиться з завданням дайте сигнал « Ми готові»
До дошки виходить лідер з кожної команди з картками і зачитують приклади які склали.
– Чому  в усіх прикладах однакова сума?
Додавались однакові числа.  Числа поміняли місцями.
–  Скільки тут доданків? 
Три.–  Доданків може бути більше, ніж 2.
– Висновок: Від перестановки доданків, сума не міняється.

Фізкультхвилинка
Час настав для відпочинку
Розпочнем фізкульт хвилинку
Сонечко сяє, сопілочка грає
Річка тече, човник пливе
Правим веслом загрібаєм
Лівим веслом загрібаєм
А тепер двома руками
Ми прямуємо до мами.
Ну що трішки відпочили. На місця швиденько сіли.

2. Робота з підручником
– Коли вовк вкрав козенят кози  не було вдома. Вона ходила по молоко. 
– Наступне завдання робота над задачею, яка знаходиться у вас у підручнику на с. 83 6 і в ній йтиме мова про молоко
– Послухайте уважно умову задачі.
– У бідоні було 6 л молока. Долили 2 л, а потім ще 2 л.– Скільки літрів молока долили? Скільки стало молока в бідоні?
– Cкільки літрів молока було в бідоні? Скільки долили спочатку? Потім? 

VI   Самооцінка.
– Ви виконали і це завдання. Вовк  побачив , як ви  вмієте  на уроці працювати.   Він не стане їсти козенят , а відпустить. Тепер у цій казці хороший кінець.Діти, чи справдилися ваші сподівання?   Покажіть за допомогою  смайликів свій настрій в кінці уроку.

VІI. Підсумок  уроку 
– З яким «математичним секретом» познайомились?– Яке завдання було найцікавішим?– Поділіться своїм задоволенням та успіхами з друзями, з батьками вдома . 
– Дякую за урок!

Вчитель
Всі ви діти дружні були,
Вовка злого перемогли
Діток мамі повернули
Всі ви , діти – молодці,
Гарно працювали! 
Але скоро дзвоник пролунає, 
Він мені і вам сказав,
 
Що урок вже час кінчати, 
Треба йти відпочивати.
 

Учениця.
Шановні гості! 
Спасибі, що знайшли час,
  
Прийшли до нас
 
Якщо Ваша ласка
То приходьте до нас,
ще будь – ласка.